Min proces

Spiravip tager afsæt i Design Tænkning metoder og værktøjer. Design Tænkning er en systematisk, samarbejdsorienteret, iterativ metode, der er orienteret omkring at identificere det reelle problem og skabe brugbare og håndgribelige løsninger.

Spiravips tilgang er derfor fleksibel, nysgerrig, energisk og refleksiv. Designværktøjer – så som brugerinddragelse, hurtige prototyper, tests og iterationer – er essentielle i mit arbejde og ofte undervurderede vækst- og udviklingsværktøjer.

Fuzzy Front End, Sanders & Stappers (2008)

Designmetoder er udviklingsværktøjer
der skaber værdi & vækst

Design har potentiale til at styrke konkurrenceevnen og skabe øget omsætning i danske virksomheder”

Sådan skriver Dansk Design Center og Dansk Industri i deres seneste rapport. Rapporten viser, at Danmark i stigende grad er en design-nation, og at brugen af design giver vækst og værdi for danske virksomheder:

Angav at design har øget deres konkurrenceevne

Angav at design har påvirket deres bundlinjen positivt

Angav at design har øget deres kundetilfredshed

Min metode

Med afsæt i Designing for Growth er min metode opdelt i fire faser.
Der skelnes mellem en redegørende-, en undersøgende-, en afprøvende-, samt en tilretningsfase.

Et hvert projekt er unikt og derfor bliver de konkrete værktøjer og metoder i faserne altid udvalgt og tilrettelagt på baggrund af jeres ønsker og behov.

What is

I første fase undersøges de eksisterende løsninger. Nuværende udfordringer kortlægges og der udarbejdes mulighedsrum.

What if

I anden fase udvikles nye idéer på baggrund af muligheds-rum, ønsker og behov. Det er en fase, hvor der tænkes ud af boksen fra det vante.

What vows

I tredje fase konkretiseres idéerne og konverteres til håndgribelige koncepter og/eller prototyper, der senere afprøves og finpudses.

What works

I fjerde fase implementeres de færdige koncepter, som produkter eller ydelser. De afprøves og finjusteres igen efter behov.